TIMEOUT Projektstyring
ANVENDELSESOMRÅDER OG VÆRDISKABELSE
Projektstyring anvendes til at skabe indblik i og overblik over projekter. Alt fra stamdata til budget, opgave allokeringer, omkostninger og forbrug. Ressourcestyring bruges til at se, om der er nok medarbejdere eller opgaver, samt om nogen medarbejdere/kompetencer er mere belastet end andre.
Hvad får jeg ud af projektstyring?
Projektstyring giver overblik over projektporteføljen samt time budget, tidsforbrug og rest timer for det enkelte projekter.
Overblik
Overblik over forbrug af timer på projekter, job eller sager, og dermed hvor mange timer der skal faktureres, aflønnes for, samt (hvis der er et budget), hvor mange timer der tilbage.
Tidsoptimering
For medarbejdere, hvad der er brugt tid på. Både ift. det forventede samt ift. ens møde eller normtid.
Fremdrift
Indblik i fremdriften på projekter, job eller sager – både ift. tid samt økonomi.
Projekt
Om en opgave tager længere tid en forventet, eller der er brugt mere tid på et projekt end budgetteret.
Økonomi
Projektøkonomien, leveres der til tiden og inden for budgettet, samt hvem der forventes at lave hvad, hvornår og hvor meget.
Hvordan sikrer vi succesfuld projektledelse?
Igangværende arbejde er også inklusiv samt økonomisk opfølgning af projektet/erne. Ressourcer kan planlægges således for et samlet overblik over kapaciteten, herunder at den enkelte medarbejderes normtid overholdes.
ANDRE SPECIFIKKE FUNKTIONER
- Igangværende arbejdstatus angivelse med rest timer eller i procent. Derudover revision status i forhold til fakturering og værdi timer leveret per en specifik regnskabsdato.
- Timebudget simulering, hvor opgaver og timer allokeres til medarbejdere. Inkl. alarm funktion, når flere timer end til rådighed allokeres samt en medarbejders normtid overskrides.
- Automatisk tildeling af opgaver til medarbejdernes timeseddel ved allokeringer, samt mulighed for at styre, at der ikke kan bruges flere end de tildelte timer.
- Portefølje overblik, fordelt over flere år, budgetter og forbrug samt pr. medarbejder/afdeling.
- Kapacitet og forecast, som tager højde for interne opgaver, møder samt ferie og fravær. Dermed fås et overblik over den individuelle samt samlede projekttid set i forhold til den tid som er allokeret.
- Burnrate. Følger projektet planen, eller skal ”tempoet” sættes op eller ned, eller skal der prioriteres anderledes i forhold til øvrige projekter, målsætninger eller investeringer.
.
Kontakt
Skriv til os for en uforpligtende præsentation eller snak om dine behov.